[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مطالب علمی
..
تقویم دروس سمینار و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد

AWT IMAGE 

..
‌حمایت از پایان‌نامه‌ها
..
مراحل حذف اضطراری

AWT IMAGE

..
دفاعیـــه‌ ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
«حمایت از کالای ایرانی»

AWT IMAGE

  

درباره‌ی سال ۹۷ سالــــی که از این لحظه آغاز می‌شود  آنچه مهم است، این است که همـــه بایــد سخت کار کننــد. بنــده در شعارهــای سالهـــا معمولاً مخــاطب را مسئولیــن قـــرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطــرح است لکـــن مسئلـــه‌ی اصلــــی مــــا امســــــال هم مسئلـــه‌ی اقتصــــاد و معیشت مردمـــــی است. همــــه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محـور هم عبـــارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحـــی که ان‌شــاءالله در سخنــــرانی عــرض خواهم کرد- همـــه تعقیب کننــــد و دنبــــال‌گیـــری کننــــد، بسیـــاری از مشــــکلات اقتصــــادی، مشـــکلات معیشتــــیِ مردم -هم مسئلــــه‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعــی به میـزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولیــد ملّـــــی شتاب بگیرد، بسیــــاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محــور قرار دادم برای شعــار امسال؛ شعــــار امســال «حمایت از کـــالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینـــه کمک بکنند و به معنـــای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفـــــی دارد که این ابعـــاد را من ان‌شاءالله در سخنرانـی باز خواهم کرد و تشـــریح خواهم کرد و آنچـــه را که قشرهــای مختلف مردم و مسئولیـــنِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شــاءالله مطــــرح خواهم کرد.
امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

..
امروز: پنجشنبه مورخ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: نشست فرهنگی اساتید / سیاست خارجی و طرح تحول بزرگ اقتصادی کشور / 9 مهر 1397
:: مسابقه فرهنگی کارکنان در ماه های محرم و صفر/ 15 مهر و 13 آبان 1397
:: نشست اساتید مشاور و مدیران فرهنگی دانشکده ها با معاونت فرهنگی و اجتماعی /31شهریور1397
:: نشست دوره ای مدیران فرهنگی دانشکده ها / 26 شهریور1397
:: مسابقه فرهنگی کارکنان ویژه اعیاد قربان و غدیر/ 30 مرداد 1397
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: معرفی رشته ::

« مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک »

 

 1- مقدمه

با توجه به حجم روزافزون اطلاعات و نقش انکارناپذیر آن در کیفیت مدیریت و اداره امور و همچنین نقش ابزاری فناوری کامپیوتر در کیفیت جمع آوری و سازماندهی اطلاعات از طرفی و نقش امکانات اینترنت در نشر و انتقال سریع آن، دوره مهندسی فناوری اطلاعات شکل گرفت. این رشته با گرایش تجارت الکترونیکی و با هدف تربیت متخصصانی با قابلیت تدوین استراتژی، طراحی و مدیریت سیستم های تجارت الکترونیکی ایجاد شده و در جهت رفع موانع برای استفاده از پتانسیل موجود در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی تعریف شده است.

2- تعریف و اهداف

دوره مهندسی فناوری اطلاعات مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های آموزشی - پژوهشی درزمینه های مختلف از جمله مدیریت سیستم های اطلاعاتی ، تجارت الکترونیکی، سیستم های چندرسانه ای ، امنیت اطلاعات و شبکه های کامپیوتری را در بر می گیرد. محور اصلی فعالیت های علمی ، به تناسب موضوع، تحقیق نظری ، تحقیق تجربی و یا تلفیقی از این دو است و آموزش وسیله برطرف ساختن کاستی های اطلاعاتی داوطلب و هموار ساختن راه وصول به اهداف تحقیق است. از جمله اهداف این دوره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

­          احاطه بر آثار علمی مهم در یک زمینه خاص از مهندسی فناوری اطلاعات

­          آشنایی با روش های پیشرفته تحقیق و کوشش برای نوآوری در این زمینه

­          دستیابی به جدیدترین مبانی علمی ، تحقیقی و فناوری در زمینه کسب و کار و تجارت الکترونیکی

­          دستیابی به جدیدترین فنارویها به منظور بومی کردن آنها

­          نوآوری در زمینه های علمی و تحقیقی

­          کمک به پیشرفت و گسترش مرزهای دانش

­          تسلط بر تعلیم ، تحقیق ، برنامه ریزی و اجراء ، هدایت ، نظارت و ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و حل مسائل علمی و گشودن مشکلات عملی جامعه در یکی از زمینه های مهندسی فناوری اطلاعات

3- مهارتهای دانش آموختگان

  دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود با استفاده از دانش حاصله در این دوره مشاغل جدیدی را در زمینه های طراحی و توسعه کسب و کارهای الکترونیکی، ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی، طراحی و تجزیه و تحلیل منابع اطلاعاتی ایجاد نموده و حتی به ارائه مشاوره در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و تجارت الکترونیکی برای سایر سازمانهای دولتی و خصوصی بپردازند.

4- برنامه آموزشی:

برنامه آموزشی دوره دکتری شامل سه بخش مرحله آموزشی، آزمون جامع و مرحله پژوهشی به شرح زیر می باشد

الف- مرحله آموزشی:

در مرحله آموزشی دوره دکتری مهندسی فناوری اطلاعات-تجارت الکترونیکی، در مجموع گذراندن 15 واحد (پنج درس) مرتبط با زمینه پژوهشی دانشجو به تشخیص استاد راهنما از جدول زمینه رشته (جدول زیر) ضروری است. امتحان جامع برای 3 درس برگزار شود. بعلاوه دانشجویان می توانند تعداد 3 واحد درسی را از سایر رشته گرایشهای مهندسی صنایع، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر با تائید استاد راهنما در ارتباط با زمینه پژوهشی خود اخذ نمایند.

 

جدول دروس گرایش تجارت الکترونیکی

 

عنوان درس

  تعداد واحد

  ساعت

  پشنیاز

  جمع

  نظری

  عملی

  1

  مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  2

  امنیت تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  3

  هوش تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  4

  بازاریابی الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  مدیریت ارتباط با مشتری

  5

  امنیت و سیستم های پرداخت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  6

  محاسبات فراگیر

  3

  48

  48

  __

  __

  7

  مدیریت زنجیره عرضه (SCM)

  3

  48

  48

  __

  تحقیق در عملیات

  8

  تجارت الکترونیکی سیار

  3

  48

  48

  __

  __

  9

  معماری نرم افزار

  3

  48

  48

  __

  مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  10

  مسائل حقوقی و اخلاقی در فناوری اطلاعات

  3

  48

  48

  __

  __

  11

  مدیریت تیم های مجازی

  3

  48

  48

  __

  __

  12

  اقتصاد اطلاعات و خدمات

  3

  48

  48

  __

  __

  13

  نظریه بازی ها

  3

  48

  48

  __

  __

  14

  اقتصاد و تجارت بین المللی

  3

  48

  48

  __

  __

  15

  اصول فرآیند های تصمیم گیری

  3

  48

  48

  __

  __

  16

  اصول بازارهای الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  17

  سیستم های تصمیم یار هوشمند

  3

  48

  48

  __

  __

  18

  مدیریت مالی

  3

  48

  48

  __

  __

  19

  برنامه ریزی منابع بنگاه

  3

  48

  48

  __

  __

  20

  مهندسی مجدد فرآیندهای تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  21

  بانکداری الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  22

  برنامه ریزی استراتژیک پیشرفته

  3

  48

  48

  __

  __

  23

  محاسبات توری

  3

  48

  48

  __

  __

  24

  روشهای پیش بینی

  3

  48

  48

  __

  __

  25

  مباحث پیشرفته در مدیریت فرآیندهای تجاری

  3

  48

  48

  __

  __

  26

  مباحث پیشرفته در اصول بازارهای الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  27

  مباحث پیشرفته در مدیریت زنجیره عرضه

  3

  48

  48

  __

  __

  28

  مباحث پیشرفته در تجارت الکترونیکی سیار

  3

  48

  48

  __

  __

  29

  مباحث پیشرفته در هوش تجاری و داده کاوی

  3

  48

  48

  __

  __

  30

  مباحث پیشرفته در سرویس های توری

  3

  48

  48

  __

  __

  31

  مباحث پیشرفته در مهندسی سیستمهای تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  32

  مباحث پیشرفته در امنیت تجارت الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  33

  مباحث پیشرفته در بازاریابی الکترونیکی

  3

  48

  48

  __

  __

  34

  مباحث پیشرفته در محاسبات فراگیر

  3

  48

  48

  __

  __

35

شبکه های بی سیم و سیار

  3

  48

  48

  __

  __

36

مدلهای گرافی احتمالی

  3

  48

  48

  __

  __

37

شناسایی الگو

  3

  48

  48

  __

  __

38

شبکه های عصبی

  3

  48

  48

  __

  __

39

بینایی ماشین

  3

  48

  48

  __

  __

40

پردازش زبانهای طبیعی

  3

  48

  48

  __

  __

41

سیستم های توزیع شده

  3

  48

  48

  __

  __

42

هوش مصنوعی توزیع شده

  3

  48

  48

  __

  __

43

رایانش فراگیر و خودمختار

  3

  48

  48

  __

  __

44

رایانش ابری

  3

  48

  48

  __

  __

45

الگوریتم های متاهیوریستیک

  3

  48

  48

  __

  __

46

سیستم های دینامیکی

  3

  48

  48

  __

  __

47

فرایندهای احتمالی

  3

  48

  48

  __

  __

48

تئوری فازی و کاربرد آن

  3

  48

  48

  __

  __

49

مدلها و تکنیک های تصمیم گیری

  3

  48

  48

  __

  __

50

اقتصادسنجی 1

  3

  48

  48

  __

  __

51

  مباحث ویژه (1)

  3

  48

  48

  __

  __

52

  مباحث ویژه (2)

  3

  48

  48

  __

  __

 

ب- آزمون جامع

دانشجویانی که کلیه دروس مرحله آموزشی خود را با موفقیت گذرانده باشند می توانند در آزمون جامع که بصورت کتبی و شفاهی برگزار می گردد شرکت نمایند . این آزمون از محتویات دروس دکتری (حداقل 3 درس) دانشجو انجام شده و دانشجو حداکثر دوبار می تواند در آن شرکت نماید. جزئیات و شرایط برگزاری آزمون مطابق  ضوابط می باشد.

ج- مرحله پژوهش

دانشجویانی که در امتحان جامع پذیرفته می شوند، در مرحله تدوین رساله ثبت نام می کنند. تعداد کل واحدهایی که دانشجو در مرحله تدوین رساله به نام واحد پروژه تحقیقاتی می بایست اخذ کند 21 واحد می باشد. واحدهای رساله لزوما به معنی تصویب و قبول رساله نیست و ارزیابی رساله مطابق با آیین نامه دوره دکتری انجام می شود.

دفعات مشاهده: 5801 بار   |   دفعات چاپ: 609 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 2 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 56 queries by YEKTAWEB 3760