[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
اخبار و اطلاعیه‏ های آموزشی

AWT IMAGE 

..
تقویم دروس سمینار و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد

AWT IMAGE 

..
‌حمایت از پایان‌نامه‌ها
..
مراحل حذف اضطراری

AWT IMAGE

..
دفاعیـــه‌ ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
«حمایت از کالای ایرانی»

AWT IMAGE

  

درباره‌ی سال ۹۷ سالــــی که از این لحظه آغاز می‌شود  آنچه مهم است، این است که همـــه بایــد سخت کار کننــد. بنــده در شعارهــای سالهـــا معمولاً مخــاطب را مسئولیــن قـــرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطــرح است لکـــن مسئلـــه‌ی اصلــــی مــــا امســــــال هم مسئلـــه‌ی اقتصــــاد و معیشت مردمـــــی است. همــــه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محـور هم عبـــارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحـــی که ان‌شــاءالله در سخنــــرانی عــرض خواهم کرد- همـــه تعقیب کننــــد و دنبــــال‌گیـــری کننــــد، بسیـــاری از مشــــکلات اقتصــــادی، مشـــکلات معیشتــــیِ مردم -هم مسئلــــه‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعــی به میـزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولیــد ملّـــــی شتاب بگیرد، بسیــــاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محــور قرار دادم برای شعــار امسال؛ شعــــار امســال «حمایت از کـــالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینـــه کمک بکنند و به معنـــای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفـــــی دارد که این ابعـــاد را من ان‌شاءالله در سخنرانـی باز خواهم کرد و تشـــریح خواهم کرد و آنچـــه را که قشرهــای مختلف مردم و مسئولیـــنِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شــاءالله مطــــرح خواهم کرد.
امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

..
امروز: یکشنبه مورخ ۳ تیر ۱۳۹۷
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: قابل توجه دانشجویان واحد نور
:: اطلاعیه مهم در خصوص هزینه مصاحبه دکتری
:: برنامه زمانبندی مصاحبه دکتری پردیس دانشگاهی ورودی های 97
:: مسابقه فرهنگی کارکنان به مناسبت ماه شعبان / 26 اردیبهشت 1397
:: سفر خانوادگی اساتید، قطار گردشگری شمال/ 21 اردیبهشت 1397
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱/۱۶ | 

AWT IMAGE

استاد راهنما: دکتر میرزامحمدی

استاد مشاور: دکتر ماکوئی

اساتید داور داخلی: دکتر جبل عاملی- دکتر معینی

اساتید داور خارجی: دکتر محمدجعفر تارخ- دکتر سیدمحمد خاتمی فیروزآبادی

مکان و زمان جلسه دفاع: روز یکشنبه 22 فروردین ماه 95 ساعت 16- سالن شهید شهبازی

عنوان رساله: مدل زنجیره ارزش برای دستیابی به استراتژی مدیریت سود خالص (مطالعه موردی: صنعت نساجی)

چکیده:

در این رساله مدل رهبری هزینه بر مبنای زنجیره ارزش پورتر در صنایع تولید چند مرحله‏‏ ای ، به صورت مدل ریاضی توسعه داده شد تا مبنائی برای استراتژی مدیریت سود خالص و نهایتا تاثیر برکارآئی و اثربخشی هر مرحله از مراحل مختلف تولید و درمجموع شود .

پس از توسعه مدل مفهومی استرا تژی مدیریت سود خالص ، دو مدل ریاضی به صورت شبکه ای –رتبه بندی، یکی به صورت ریز نگرانه (وایت باکس)فعالیت های مختلف هرمرحله از مراحل تولید در شبکه زنجیره ارزش و دیگری به صورت   کل نگرانه(بلک باکس) فعالیت های بین مراحل مختلف تولید در زنجیره ارزش طراحی گردید .

*نتایج این تحقیق به مدیران صنایع در سطح خرد و نیز برنامه ریزان کلان اقتصادی  می آموزد که برای کسب استراتژی های رقابتی پایدار چگونه :

● ارزش استراتژی های مختلف را تخمین زده و یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنند .

● راهبرد سبد کسب و کارهای شرکت را تنظیم کنند . برای این کار باید بدانند که شرکت با تملک کدام کسب و کارها می تواند موقعیت خود را بهبود بخشد؟ و کدام کسب و کار ممکن است تحت مالکیت سایر مالکان عملکرد بهتری داشته باشد ؟

● معاملات عمده از قبیل تملک ، واگذاری و اصلاح ساختار را ارزیابی کنند .

● نظام مدیریت عملکرد  شرکت را برمبنای استراتژی های(سناریوهای) ایده آل ارتقاء دهند . زیرا قوی بودن در سطح عملیاتی ، وابستگی تام به قوی بودن سطح استراتژیک دارد . در غیر این صورت قوی بودن در سطح عملیات تنها سرعت سقوط سازمان را بیشتر می کند . این کار باید به صورتی انجام شود که بخش های مختلف سازمان در مسیر ارزش آفرینی همسو شوند .

● ساختار سرمایه مؤثری را طراحی کنند . این ساختار نه تنها باید از راهبرد شرکت پشتیبانی کند ، بلکه باید ریسک تنگنای مالی  را نیز کمینه نماید .

● با سرمایه گذاران ارتباط مؤثر داشته باشند . 

کلیدواژه ها: استراتژی رقابتی | استراتژی تمایز | مزیت رقابتی | رهبری هزینه-درآمد | زنجیره ارزش | رهبری هزینه | استراتژی مدیریت سود خالص | زنجیره عرضه |
دفعات مشاهده: 2040 بار   |   دفعات چاپ: 253 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 56 queries by YEKTAWEB 3705