[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مطالب علمی
..
تقویم دروس سمینار و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد

AWT IMAGE 

..
‌حمایت از پایان‌نامه‌ها
..
مراحل حذف اضطراری

AWT IMAGE

..
دفاعیـــه‌ ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
«حمایت از کالای ایرانی»

AWT IMAGE

  

درباره‌ی سال ۹۷ سالــــی که از این لحظه آغاز می‌شود  آنچه مهم است، این است که همـــه بایــد سخت کار کننــد. بنــده در شعارهــای سالهـــا معمولاً مخــاطب را مسئولیــن قـــرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطــرح است لکـــن مسئلـــه‌ی اصلــــی مــــا امســــــال هم مسئلـــه‌ی اقتصــــاد و معیشت مردمـــــی است. همــــه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محـور هم عبـــارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحـــی که ان‌شــاءالله در سخنــــرانی عــرض خواهم کرد- همـــه تعقیب کننــــد و دنبــــال‌گیـــری کننــــد، بسیـــاری از مشــــکلات اقتصــــادی، مشـــکلات معیشتــــیِ مردم -هم مسئلــــه‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعــی به میـزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولیــد ملّـــــی شتاب بگیرد، بسیــــاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محــور قرار دادم برای شعــار امسال؛ شعــــار امســال «حمایت از کـــالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینـــه کمک بکنند و به معنـــای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفـــــی دارد که این ابعـــاد را من ان‌شاءالله در سخنرانـی باز خواهم کرد و تشـــریح خواهم کرد و آنچـــه را که قشرهــای مختلف مردم و مسئولیـــنِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شــاءالله مطــــرح خواهم کرد.
امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

..
امروز: چهارشنبه مورخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: انتخاب نفر برگزیده سومین جشنواره ملی ایثار
:: کلاس های آموزش فرهنگی کارکنان با همکاری بسیج کارکنان و دفتر برنامه، بودجه و طرح / نیمسال دوم 1397
:: نشست دوره ای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها / 21 اسفند 1397
:: برگزاری نشست گرامیداشت اساتید خانم، همراه با تبادل نظر با هیات رییسه دانشگاه / 21 اسفند 1397
:: کرسی آزاداندیشی اساتید با موضوع نقش دانشگاه در انقلاب اسلامی ایران/ 13 اسفند 1397
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | 

نام و نام خانوادگی:  میلاد گرچی آشتیانی
استاد راهنما:  دکتر سجادی
اساتید مشاور: دکتر ماکوئی- دکتر رمضانیان
اساتید داور داخلی: دکتر سیدحسینی- دکتر سعیدی مهرآباد
اساتید داور خارجی: دکتر روغنیان- دکتر توکلی مقدم
زمان جلسه: روز شنبه 27 بهمن ماه 1397 ساعت 13 - کلاس 314- طبقه سوم
موضوع رساله: مدلسازی ریاضی به منظور مکان­یابی تخصیص کیفیت برای تسهیلات جدید پیشرو پسرو تحت شرایط عدم قطعیت

چکیده
تئوری مکان­یابی، تصمیم گیری در رابطه با مکان بهینه یک یا تعدادی تسهیل با هدفی از پیش تعیین شده است. یکی از گونه‌­های مکان­یابی، حوزه مکان­یابی رقابتی است که در آن رقبا برای تسخیر سهم بازار بیشتر با یکدیگر به رقابت می­پردازند. یکی از فرضیات اساسی که در تمامی مدلهای موجود در مکان­‌یابی رقابتی مشاهده می­‌شود، این است که عکس العمل رقبا بر یکدیگر مشخص بوده و به عبارت بهتر، رقبا با اطلاع از عکس‌­العمل‌های یکدیگر، به رقابت می­‌پردازند. در حالیکه در واقعیت چنین موضوعی ممکن است صحیح نباشد و اطلاع از عکس العمل رقیب، تا حدودی غیر واقعی به نظر می­رسد. عدم اطلاع از عکس العمل رقیب و مدلسازی آن در قالب مکان­‌یابی رقابتی یکی از شکاف­‌های بزرگ این حوزه است که ما در این رساله آن را پوشش داده­‌ایم. یکی دیگر از فرضیاتی که در تمامی مدلهای مکان­‌یابی رقابتی در ادبیات این حوزه وجود دارد این است که رقبا در تمامی تسهیلات خود فقط یک نوع محصول یا یک گروه از محصولات را ارائه می­‌دهند در حالیکه ما در این رساله ثابت کرده‌­ایم که انتخاب نوع محصول به شدت بر روی تصمیمات مکان­‌یابی تاثیرگذار بوده و بسته به محصول انتخاب شده، مکان بهینه تغییر می­کند. لذا با توجه به اینکه در اکثر صنایع، امکان ارائه چندین محصول وجود دارد بنابراین شکاف بزرگی که در ادبیات مکان­یابی رقابتی در این رابطه وجود دارد در این رساله پوشش داده شده است. در این رساله، چندین مدل ریاضی برای مکان­یابی تسهیلات جدید یک شرکت توسعه داده شده است که در کنار یافتن مکان بهینه تسهیل، نوع محصول و کیفیت بهینه آن و همچنین تعداد بهینه تسهیلات جدید را یکبار در فضای رقابتی غیر واکنشی و یکبار در فضای واکنشی (در حالت قطعیت عکس العمل رقبا و عدم قطعیت آن) را مشخص می‌­نماید. جهت حل مدلهای توسعه داده شده، روشهای گوناگونی پیشنهاد شده است. یکی از دستاوردهای این رساله، ارائه روشی جهت خطی سازی گروه خاصی از مدلهای مکان­‌یابی رقابتی است. علاوه بر آن، روشهای ابتکاری و فراابتکاری مختلفی در هریک از مدلها توسعه داده شده و با حل مثالهای متعدد کارایی و اثربخشی این روشها نشان داده شده است. در کنار مسائل عددی، دو مطالعه موردی در رابطه با مکان­یابی تسهیلات در شهر تهران ارائه شده است که نشان­‌دهنده کاربرد مدلهای توسعه داده شده در فضای واقعی می­‌باشد. ما به کمک مثالهای عددی ثابت کرده‌­ایم که نه تنها متغیرهای مختلف (مکان، محصول، تعداد و کیفیت) اثر شدیدی بر یکدیگر دارند بلکه نوع عکس العمل رقیب نیز، تاثیر به سزایی بر جواب بهینه دارد به گونه­‌ای که یا باید به طور دقیق عکس العمل رقیب تشخیص داده شود و متناسب با آن استراتژی بهینه اخذ گردد یا اینکه از روشهای بهینه سازی استوار برای حداقل کردن اثرات تشخیص اشتباه استفاده شود.
کلیدواژه ها: برنامه‌ریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط | عدم قطعیت | پیشرو-پیرو | تنوع محصول | مکان-طراحی | مکان‌یابی رقابتی | الگوریتم‌های فراابتکاری | بهینه‌سازی استوار |
دفعات مشاهده: 149 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 58 queries by YEKTAWEB 3855