[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران

AWT IMAGE

..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: یکشنبه مورخ 25 مهر 1400
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی استاد پورزرگری در مسجد الشهداء دانشگاه /۱۹مهر۱۴۰۰
:: برگزاری جلسه مجازی حوزه معاونت فرهنگی و اساتید مشاور دانشکده ها/ ۱۹مهر۱۴۰۰
:: پاسخ سوالات مورد ابتلای بیمه شدگان تکمیلی
:: تقدیر سردبیر نشریه تخصصی و معتبر سیستم‌های مکانیکی و پردازش سیگنال از استاد فقید دکتر حمید احمدیان
:: مراسم گرامیداشت اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و سالگرد تدفین شهدای دانشگاه / ۴ مهر ۱۴۰۰
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1400/2/23 | 
سمیه الهیاری دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع-مدیریت سیستم و بهره‌وری، از رساله خود با عنوان «طراحی شبکه توزیع امن تحت شرایط عدم قطعیت (مطالعه­ موردی: صنعت بانکداری)»‏ به راهنمایی آقای دکتر یعقوبی 29 اردیبهشت ماه ‏‏1400 ساعت 17 به صورت مجازی دفاع خواهد نمود‎.
لینک شرکت در جلسه دفاع:
نشانی الکترونیکی: s_allahyariind.iust.ac.ir
استاد راهنما: دکتر سعید یعقوبی
اساتید مشاور: دکتر محمد فتحیان- دکتر تام ون ونسل
اساتید داور داخلی:  
دکتر محمدسعید جبل عاملی، دکتر سید فرید قنادپور
اساتید داور خارجی: دکتر مسعود ربانی، دکتر مصطفی ستاک
چکیده
در مدیریت زنجیره تأمین کالاهای باارزش، سری یا خطرناک، تنها توجه به اهداف اقتصادی کافی نیست و توزیع­کنندگان کالا بایستی برای بهره­مندی از زنجیره­ای هوشمند و چابک، اهداف امنیتی را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال در صنعت بانکی، اگر تصمیم­گیری­های انجام شده در خصوص طراحی شبکه و نحوه توزیع وجوه و اوراق بهادار در شبکه فیزیکی به درستی صورت نگیرد، علی­رغم افزایش زمان و هزینه حمل وجوه در سیستم، می‌تواند توزیع وجوه در شبکه را با تأخیر و یا خطر مواجه سازد. بدیهی است وجود تأخیر و خطر در شبکه و یا عدم تأمین مناسب وجوه نقد برای مشتریان بانک منجر به نارضایتی آن‌ها شده و کاهش مشتریان بانک را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور بانک‌ها ناگزیر به استفاده از تکنیک‌های لازم جهت مدیریت مناسب لجستیک وجوه می‌باشند، تا از این طریق با توزیع کیفی و کمی مناسب وجوه و اوراق بهادار در شبکه توزیع، علیرغم خدمت‌رسانی مناسب به مشتریان، به حفظ مشتریان فعلی پرداخته و یا حتی بر تعداد آن‌ها بیافزایند.
در این راستا، این رساله مسئله طراحی شبکه توزیع امن مورد بررسی و طراحی قرار می­دهد که در سطح استراتژیک توجه به مسائل مکان‌یابی یا بازآرایی شبکه تسهیلات و در سطح عملیاتی بهینه‌سازی حمل کالای باارزش، سری یا خطرناک در راستای کسب هوشمندی لازم در دستیابی به اهداف اقتصادی و امنیتی ضروری می­نماید. در این راستا، ضمن تشریح اهمیت مسائل مطرح، ابتدا به تشریح یک متودولوژی جدید پشتیبان تصمیم­گیری مکان­محور به منظور بازآرایی شبکه شعب خدمت­رسان در سطح استراتژیک می­پردازیم. با استفاده از نتایج حاصله، مدل یکپارچه­ی مکان­یابی انبار کالا و مسیریابی وسایل نقلیه­ی حمل­کننده­ی کالا با در نظر گرفتن معیارهای امنیتی توسعه داده می­شود. این مدل توسعه داده شده در ادامه با مدل­سازی نوسانات تقاضا و شرایط ترافیکی در محیط شهری، به عنوان دو ویژگی جهان واقعی به ترتیب با استفاده از رویکرد بهینه­سازی استوار و وابستگی سرعت­های سفر به زمان تکمیل می­شود. به دلیل پیچیدگی محاسباتی بالای مدل­های مسیریابی ناشی از توسعه مدل پایه­ی «مسیریابی وسیله­ی نقلیه» با افزودن محدودیت­ها، اهداف و مفروضات جدید، دو روش فراابتکاری برای حل داده­های با ابعاد بزرگ مطرح شده است. در نهایت نیز با اجرای آزمایش­های محاسباتی متعددی به اعتبارسنجی، ارزیابی و تحلیل انواع مدل­ها، الگوریتم‌ها و روش­های توسعه داده شده بر روی سه سری داده مصنوعی، داده­های الگوی موجود در ادبیات و نمونه­ی واقعی شبکه بانک ملی پرداخته می­شود که نتایج حاکی از کارایی موارد مذکور در مقیاس گسترده­ای می­باشند. در خصوص نمایش کارایی مدل‌ها بر روی نمونه واقعی، پس از بازآرایی شبکه شعب در راستای اهداف مورد نظر بانک و با در نظر گرفتن محدودیت‌های مربوطه (تعداد شعب و ملاحظات استراتژیکی که پیش از این وجود نداشته است)، تنها با استفاده از پیاده‌سازی مدل مبتنی بر ریسک توسعه داده شده، بهبودهای 6.26% و 38.15% در توابع هدف و ریسک حاصل می­شود و از نقطه نظر استراتژیک نیز در 67% از داده‌ها پایداری در تصمیمات مکان‌یابی گزارش می­شود. همچنین با مدل­سازی سرعت­های سفر وابسته به زمان شاهد 9.31٪ بهبود به­طور میانگین نسبت به شرایط سرعت ثابت هستیم. علاوه بر این، محافظت از مدل وابسته به زمان در برابر بدترین سناریوی تقاضا تحت سطح عدم قطعیت 0.2 حداکثر منجر به افزایش هزینه­ی متوسط 7.45٪ نسبت به مدل قطعی می­شود.
کلیدواژه ها: عدم قطعیت | بازآرایی شبکه تسهیلات | مسیریابی وسایل حمل کالاهای باارزش | امنیت | بانکداری |
دفعات مشاهده: 605 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 56 queries by YEKTAWEB 4331