[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره ما::
بیمه های پایه::
بیمه تکمیلی::
وام::
گردشگری::
تعاونی ها::
فرم::
سایر خدمات رفاهی::
اخبار اداره رفاه::
مقالات::
آلبوم تصاویر::
ارتباط با ما::
::
سایتهای مرتبط
..
تقویم
..
آدرس سایت تامین اجتماعی

https://eservices.tamin.ir/view/#/patient-history

 
..
آدرس سایت بیمه سلامت
https://csp.ihio.gov.ir/services/history#collapses
 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مدیریت به سبک ایرانی ::
 | تاریخ ارسال: 1392/12/5 | 

 چند سال قبل تیم قایقرانی ایران تصمیم می گیرد که با یک تیم ژاپنی در یک مسابقه سرعت شرکت کند هردو تیم توافق می کنند سالی یکبار با هم رقابت کنند هر تیم شامل 8 نفربود. در روز های قبل از اولین مسابقه هردو تیم خیلی خیلی زیاد تلاش می کردند که برای مسابقات به بیشترین آمادگی برسند. روز مسابقات فرا می رسند و رقابت آغاز می شود هردو تیم شانه به شانه هم پیش می روند و در حالی که قایق ها خیلی نزدیک به هم بودند تیم ژاپنی با یک مایل اختلاف زودتر از خط پایان می گذرد و برنده مسابقه می شود بازیکن های تیم ایران از این شکست حسابی ناراحت می شوند و با حالتی افسرده از مسابقات بر می گردند. مسئولان تیم ایران تصمیم می گیرند کاری کنند که در رقابت سال آینده حتماً پیروز شوند پس برای بررسی علل شکست و پیشنهاد دادن راه کار ها و روش های جدید برای پیروزی یک تیم آنالیز ور استخدام می کنند. بعد از تحقیقات گسترده، تیم تحقیق متوجه این نکته مهم شدند که در تیم ژاپن7 نفز پاروزن بوده اند و یک نفر کاپیتان....و خب البته در تیم ایران 7 نفر کاپیتان بوده اند و یک نفر پاروزن این نتایج مدیریت تیم را به فکر فرو برد مدیران تیم تصمیم گرفتند که مشاورانی را استخدام کنند که ساختار جدیدی را برای تیم طراحی کنند بعد از چندین ماه مشاوران به این نتیجه رسیدند که تیم ایران به این دلیل که کاپیتانهای خیلی زیاد و پاروزن های خیلی کمی داشته شکست خورده، در پایان بررسی ها مشاوران یک پیشنهاد مشخص داشتند: ساختار تیم ایران باید تغیر کند. از آن روز به بعد با ارائه راه کار مشاورین تیم ایران چنین ترکیبی پیدا کرد:4 نفر به عنوان کاپیتان، 2 نفر به عنوان مدیر، 1 نفر به عنوان مدیر ارشد، و 1 نفر به عنوان پاروزن علاوه بر این مشاورین پیشنهاد کردند برای بهبود کارکرد پاروزن، حتماً باید پاروزنی با صلاحدید و توانائی بهتر در تیم به کار گرفته شود. در مسابقات سال بعدتیم ژاپن با دو مایل اختلاف پیروز می شود. بعد از شکست در دومین مسابقه، مدیران تیم که خیلی ناراحت بودند در اولین گام خیلی سریع پاروزن را از تیم اخراج می کنند، زیرا به این نتیجه رسیدند که پاروزن کارائی لازم را در تیم نداشته است. اما در مقابل از مدیر ارشد و 2 نفر مدیر تیم خود قدر دانی می کنند و جوایزی را به آنها می دهند، برای اینکه اعتقاد داشتند آنها انگیزه خیلی خوبی را در تیم ایجاد کردند و در مرحله آماده سازی زحمات زیادی کشیده اند مدیران تیم ایران در پایان به این نتیجه رسیدند که تیم آنالیز که به خوبی به بررسی دلایل شکست پرداخته بودند، تیم مشاوران هم که استراتژی و ساختار خیلی خوبی برای تیم طراحی کرده بودند و مدیران تیم هم که به خوبی انگیزه لازم را در تیم ایجاد کرده بودند، پس حتماً یکی از دلایل این شکست ها، نا کار آمدی ابزار و وسایل استفاده شده بوده است. و برای بهبود کار و گرفتن نتیجه در مسابقات سال آینده باید وسایل استفاده شده در مسابقات را تغییر دهند ودر نتیجه تیم ایران این روزها در حال طراحی یک قایق جدیدی است.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

 

 مزیت یک برنامه مالی شخصی

برنامه مالی شخصی؟چرا؟ من که خودم در حال سرمایه گذاری روی محصولات مختلف و مدیریت سبد سرمایه خودم به بهترین نحو هستم و فکر می کنم که از بیشترین مشاورین موجود بهتر عمل می کنم چرا من باید به یک برنامه مالی شخصی یا سرویس از یک برنامه ریز مالی به طور خاص احتیاج داشته باشم؟ این نوع سوال معمولاً وقتی شما از یک شخص می خواهید تا از ناحیه آسایش خود بیرون بیائید و رویکرد فرایندی و منظم را در پیش بگیرید یا وقتی که کسی تجربه بدی از کار با یک مشاور سرمایه گذاری داشته است و طبیعی است که به آسانی دیگر به افراد اعتماد نکند مطرح می شود .هرچه که گفته و انجام می شود هر تجربه ای که شما داشته اید وهر چقدر هم که شما به صورت موثر سبد سرمایه خود را مدیریت کنید. اگر یک برنامه مالی شخصی نوشته شده نداشته باشید در رویکردتان متمرکز نیستید و متمایل به انجام اشتباهات رفتاری در تصمیمات شخصی مالی خود هستید این لیستی از 5 مزیت داشتن یک برنامه مالی شخصی نوشته شده است:

     1.  هرچه هست در نوشتن است

 

اولین و بزرگترین مزیت یک برنامه مالی شخصی این است که نوشته شده است شما اهدافتان، استراتژی هایتان برای رسیدن به اهداف، روش تخصیص دارائی پیشنهادیتان با توجه به پرو فایل ریسکتان، اینکه کی وارد یک کلاس از دارائی شوید و کی از آن خارج شویدو غیره را در درون آن خواهید داشت. حالا آنچه که باید انجام دهید فقط دمبال کردن است. شما دیگر مجبور نیستید دایم استراتژی تان یا توزیع دارائییتان را بر مبنای اتفاقاتی که می افتد تغیر دهید به علاوه شما اهدافتان را به صورت نوشته شده در آن دارید و خیلی خوب می دانید که برای چه دارید برنامه ریزی کار  می کنید وقتی شما یک هدف را می نویسید آن را متصور می شویدو می توانید توانائی هایتانرا برای رسیدن به آن متمرکز کنید اهداف نوشته نشده فقط به گمراهی و سردرگمی می انجامد.

2. شما را درون یک فرایند قرار می دهد

 

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا هر شرکت یا شغلی یک سری راهنمای فرایند یا قراردادهائی دارد که باید پیگیری شوند؟ این برای از بین بردن خطاهای رفتاری یا احساسی از تصمیم گیری است. وقتی شما سند برنامه مالی شخصی خود را پیش روی خودارید می دانید که چه کار کنید و کی آن را انجام دهید برای مثال برخی برنامه ها ممکن است به شما بگویند که چه زمانی باید دست از سهامداری بکشید و یا چه زمانی بایدوام هایتان را پیش پرداخت کنید حتی اگر در آن لحظه شما در حال دریافت بازگشت سرمایه خوبی هستید برنامه شما را در رسیدن به آنچه که برای رسیدن به اهداف مالیتان برای شما خوب است راهنمائی می کند وقتی شما می توانید از فرایندی که توسطشغل یا شرکت شما تنظیم شده تبعیت کنید پس نباید در پی گیری برنامه مالی شخصی خودتن دشواری داشته باشید.

3. شما را فعال می کند

 وقتی استراتژی فکر شده ای وجود داشته باشدشما در رویکردتان بیشتر فعال می شوید.

برای مثال به جای انتظار کشیدن از یک رویداد عجیب برای اتفاق افتادن یک برنامه مالی شخصی شما را راهنمائی می کند که چه بیمه ای و چه مقدار بیمه باید خریداری شود با نگاه به موقعیت گردش مالی شما ممکن است نشان دهد که کجا را در حال اشتباه رفتن هستید و چه گام هائی لازم است بردارید تا امور را بهتر کنید سبد وامتان مورد بررسی قرار گیرد و ممکن است به شما مشاوره داده شودکه برخی از وام هایتان را تسویه کنید و گرنه ممکن  است در آینده خود را در تنگنا ببینید اگر سبد سرمایه شما مناسب پرو فایل ریسک شما نباشد تغیرات به موقع در سبدتان به شما توصیه می شود تا عدم ثبات را با اعتماد به نفس مدیریت کنید.و برای مدت طولانی به آن وفادار بمانید تا به اهدافتان برسید.

       4. به شما در رزرو سود کمک می کند

 

بله برنامه ریزان مالی نیز رزرو سود را توصیه می کنند ولی نه به آن شکل که شما می خواهید، یک برنامه مالی شخصی دارای یک استراتژی مشخص و تعریف شده تخصیص دارائی است که هر سال باید دوباره مورد باز بینی و موازنه قرار گیرد وقتی شما شیوه تخصیص خود را دوباره تنظیم می کنید رزرو سود به صورت خودکار اتفاق می افتد این تخصیص در درآوردن سود از کلاس دارائی رو به رشد و سرمایه گذاری بیشتر در کلاس دارائی ای که اکنون کم کار است کمک می کند پس مفهوم فروش بالا و خرید پائین به صورت خودکار اعمال می شود.

5. به شما دیدی جامع از وضعیت مالیتان می دهد   

 اگر شما از یک فرایند تبعیت نمی کنید یا هیچ هدف نوشته شده ای در پیش روی خود نداریداحتمالاً درحال غفلت از تاثیر یک تصمیم بر تصمیم دیگر هستید ببینید همه ما ابزارهای محدودی داریم که باید با آنها به اهداف متعددمان برسیم ما باید از اثری که تصمیممان در مورد یک سرمایه گذاری یا هدف خاص بر اهداف دیگرمان می گذارد آگاه باشیم. مثلاًپس انداز کردن برای خرج دانشگاه فرزندان یا ازدواج یکی از اهداف مهم ماست ولی اگر بیشتر منابعمان را به آن اختصاص دهیم چگونه پس اندازمان برای بازنشستگی تحت تاثیر قرار می گیرد؟ یک برنامه مالی شخصی نوشته شده به شما کمک می کند تا سناریو های مختلف را متوجه شوید و تمام سوالهای چه می شود اگر که در ذهنتان شکل می گیرد پاسخ دهید. یک جمله بسیار محبوب وجود دارد که به فرمول6 پی معروف است- برنامه ریزی مناسب قبلی از عملکرد ضعیف جلوگیری می کند.

Properprior planning prevents poor performance و این حقیقتاً درست است. ما همه مقداری برنامه ریزی مالی را در زندگی روزمره مان انجام می دهیم و بیشتر آن ها فاقد ساختار هستند. اگر شما برنامه مالی شخص نوشته شده ای را همراه خود داشته باشید می توانید در عمل به رویکرد خود بسیار سازمان یافته باشید. شما چه فکر می کنید؟ آیا موافقید که داشتن یک برنامه مالی شخصی در تصمیم گیری مالیتان تغیر ایجاد می کند؟

AWT IMAGE

AWT IMAGE

میز شما در مورد شما چه می گوید؟


یک نگاه به میز خود بیندازید آیا کلی کاغذ خوانده نشده روی پخش است؟ آن را با عکس های خانوادگی آراسته اید؟ اسباب بازی هائی روی آن گذاشته اید که به شما در فکر کردن کمک می کند؟ این که میز خودتان رو به چه شکلی نظم می دهید و تزئین می کنید خیلی چیز ها را درباره شما آشکار می کند.در محل کار، ما فضای خودمان را به شکلی می چینیم که نگرش ها، اهداف و ارزش های ما را منتقل می کنند به عنوان یک پیشرو در کسب و کار، مشاهده میز کارمندان شما می تواند به شما کمک کند تا بهتر آنها را بشناسیدو به طور موثرتری برای آن ها انگیزه ایجاد کنید سم گسلینگ ( sam gosling) روان شناس و استاد دانشگاه تگزاس در آستین و نویسنده تجسس: وسایل شما درباره شما چه می گویند(کتاب های پایه2009) می گوید: افراد که می خواهند شناخته شوند وقتی دیگران شما را آن گونه که هستید می بینند شما سالم تر، خرسندتر، و کاراتر خواهید بود نگاهی به میز کارمندان خود بیندازید میز آنها به شکل است؟ چه اشیاء شخصی روی آن قراردارد؟ گسلینگ می گوید خیلی مهم است دنبال یک نظم خاص بگردید بر روی چیزهائی تمرکز کنید که یکپارچه و دائمی به نظر می رسند این جا می خواهیم به چند حالت و شخصیت مرتبط باآنها اشاره کنیم.

  1. یک میز مرتب می گوید...


شما قابل اطمینان و وقت شناس هستید افرادی که میز مرتبی دارند بیشتر مسئولیت پذیر هستند یعنی اینکه آن افراد قابل اطمینان و وظیفه محور هستند به خوبی برنامه ریزی می کنند و کار خود را سر وقت انجام می دهند گسلینگ می گوید وقتی من به جائی می روم اول دمبال یک تقویم می گردم چون یک تقویم رو میزیبه روز و استفاده نشده نشانه دیگری از فرد مسئولیت پذیر است شلوغ بودن میز چیز بدی نیست افراد خلاق اغلب اینگونه اند ولی ممکن است دیگران درباره شمااشتباه قضاوت کنند. گسلینگ می گوید وقتی افراد یک دفتر شلوغ را می بینید آنها نتیجه می گیرندکه فرد آدم ناپسندی است در صورتی که همیشه واقعیت ندارد حدس من این است که نگاه کردن به شلوغی ناخوشایند است.بنابر این آنها فرض می کنند که فرد بی ملاحضه است.

 

AWT IMAGE

 

              2. اشیاء غیر معمول می گویند..


شما خلاق هستید و از تجربه های جدید استقبال می کنید.افرادیکه محیطی غیر معمول برای خود ایجاد می کنند اشیاء هنری اصیلی را روی میز خود قرار می دهندیا میز خود را به شکل متفاوتی ایجاد می چینند معمولاً سطح آزاد اندیشی بالائی دارند یعنی پذیرای ایده ها و تجربه های جدید هستند و اغلب افراد بسیار خلاقی می باشند گسلینگ می گوید اگر شما وارد شوید و با خود بگوئید وای تا کنون چیزی ندیده بودم به احتمال زیاد آنها سطح آزاد اندیشی بالائی دارند. شرکت های نوآورانه مانند آژانس های تبلیغاتی یا استارتاپ های فن آوری محور تمایل دارند افراد خلاق را جذب کنند و کارمندان خود را تشویق می کنند شخصیت خود را به نمایش می گذارند برای مثال شرکت Esty به هر کارمند جدید خود 100دلار اعتبار سایت می دهد تا میز خود را تزئین کند که نتیجه یک چیدمان عجیب و غریب از ربات ها، هشت پاهای اسباب بازی، ماشین های تایپ قدیمی و آثار هنری می شود.


3. پوستر هاو پیام های الهام بخش می گوید شما روان رنجور (neurotic) هستید


افرادیکه میز خود را با اظهارات الهام بخش می آرایند معمولاً کمی بیشتر روان رنجور هستند گسلینگ می گوید اظهارات الهام بخش شکلی از تلاش روان شناختی برای این است که افراد را از نظر حسی کنار هم نگه دارد این امر اضطراب را کنترل می کند اگر شما از پوستر های الهام بخش استفاده می کنید نگران نباشید که آنها پیام های اشتباهی را منتقل می کنند افراد روان رنجور اغلب در محیط کاری بسیار موفق هستند و گفته هائی که آنها برای نمایش انتخاب می کنند ارزش های آنها را به دیگران منتقل می نماید.

               4. محیطی مهمان نواز می گوید.... شما برون گرا هستید

افرادی که دفتری مهمان نوازانه دارند ( باز بودن در، صندلی راحت، یا یک ظرف شیرینی ) معمولا خیلی اجتماعی هستند با ایجاد محیطی گرم آن ها به دیگران نشان می دهند که می توان به آنها نزدیک شد و اغلب بیشتر از افراد درون گرا ملاقات کننده دارند. اجتماعی بودن زمینه را برای ترفیع و فرصتهای جدید فراهم می کند. بنابراین افراد درون گرا ممکن است با چند تغیر مهمان مهمان نوازانه به موقعیتهای شغلی خود کمک می کنند گسلینگ می گوید: افراد می توانند یاد بگیرند که این رویکرد را به کار گیرند ولی هرگز همچون کسی که از نظر بیولو‍ژیکی این گونه است برا آنها این کار خوشایند نخواهد بود برای آنها این کار ذاتی نیست. 

AWT IMAGEAWT IMAGEAWT IMAGE



دفعات مشاهده: 5163 بار   |   دفعات چاپ: 1712 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 24 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4665