[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی واحد سازمانی::
امور فرهنگی اساتید::
امور فرهنگی کارکنان::
آموزش فرهنگی و اجتماعی::
دبیرخانه ستاد فرهنگی رفاهی::
دبیرخانه فارغ التحصیلان::
آرشیو اخبار و رویدادها::
معرفی کتاب های مفید::
معرفی پایگاه های مفید::
آلبوم تصاویر::
ارتباط با ما::
آیین نامه و فرم ها::
::
فرهنگی و اجتماعی

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در سایت

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
نظر خود را در مورد سایت مرقوم فرمایید:
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
تماس با ما

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران، ساختمان 15 خرداد، طبقه سوم

 تلفنخانه: 8 - 77240540-021

تلفن مستقیم: 77240460-021

فاکس: 77491238-021
داخلی 7436

Email: csc @ iust.ac.ir

سامانه پیامکی: 30009900990001

..
:: اولین جلسه مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی / 19 اسفند 1398 ::
 | تاریخ ارسال: 1398/12/24 | 
همزمان با شیوع ویروس کرونا و در اولین جلسه مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران از طریق LMS
دکتر ارجمندی: در این شرایط حساس، ما دانشگاهیان نباید در خانه نشسته و کنج عزلت و خلوت اختیار کنیم

برگزاری اولین جلسه مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی
با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیرو اطلاعیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، اولین جلسه مجازی معاون فرهنگی و اجتماعی با مدیران فرهنگی دانشکده ها از طریق LMS (Learning Management System) و در روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۸ از ساعت 13 تا 15، برگزار گردید.
دکتر ارجمندی (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران) در آغاز این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر  و تسلیت به مناسب وفات حضرت زینب (س) و با اشاره به آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»، «و قطعاً شما را به چیزی از قبیلِ‏ ترس و گرسنگی، و کاهش در اموال و جان ها و محصولات می‏ آزماییم و مژده ده شکیبایان را» گفت: امروز می تواند مصداق یکی از آزمایش­های الهی باشد.
وظیفه نخبگان، اساتید و دانشجویان
وی سپس با تبیین وظیفه نخبگان، استادان و دانشجویان در دوره بحران بیماری فراگیر کرونا افزود: در دوره ای که ملت و کشور به حضور نخبگان جامعه اش نیاز دارد، صحیح نیست که ما  اساتید دانشگاه و دانشجویان در خانه نشسته و کنج عزلت و خلوت را اختیار کنیم. امروز کشور و ملت به حضور ما نیاز دارد و این حضور باید به موقع انجام گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: نباید فعل ما از مصادیق نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد و همان گونه که ما از خانواده مان حفاظت می کنیم، باید از ملت و کشورمان نیز محافظت و پاسداری نماییم و در بحران ها، پاسدار ایران و ایرانی باشیم و چه نیکو سرود حکیم ابوالقاسم فردوسی:
چو ایران نباشد تن من مباد               بر این بوم و بَر زنده یک تن مباد
همه سَر به سَر تن به کشتن دهیم     از آن به که کشور به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود           کنام پلنگان و شیران شود
 
 
سوء استفاده دشمن از شیوع ویروس کرونا
وی تاکید کرد: دشمن قصد دارد که از عواقب ویروس کرونا کمال سوء استفاده  را به عمل آورد و از طرق مختلف ما را مورد حمله قرار دهد که یکی از آنها تحریم داروهای مورد نیاز است. از طرفی صدها شبکه علیه روح و جان مردم ما فعالیت دارند تا یأس و نومیدی و تنش­های گوناگون را القا کنند امّا باید اساتید و دانشجویان، هشیار و بیدار باشند تا در این جنگ احتمالی بیولوژیک، مغلوب نشویم.
حضور جهادی اساتید در عرصه های مورد نیاز
عضو هیات رئیسه دانشگاه گفت: اساتید باید در دو جبهه پشتیبانی و صف، فعالانه شرکت کنند و در هر فعالیت و تلاش جهادی و انقلابی، بدون هیچ چشم داشتی شرکت نمایند. به عنوان مثال، ما اساتید و دانشجویان، باید از دانش فنی خود مدد گرفته، به  تولید دارو و شوینده و دیگر مواد مورد نیاز بهداشتی اقدام نماییم، با کارخانه ها در ارتباط بوده، در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک به صورت جهادی حاضر شده و به آنان مشورت و یاری رسانیم.
دمیدن روح امیدواری در کلاس های درس مجازی
وی در ادامه افزود: باید ما اساتید در کلاس های درس مجازی، روح امیدواری و باورمندی را در دانشجویان عزیز که امید و اعتماد آینده ما هستند، تقویت کنیم تا آنها به نوبه خود در حال و آینده، سفیران امید و ایثارگری در جامعه باشند.
حضور در شبکه های اجتماعی با عنوان دانشگاهی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: ما اساتید باید در گروه ها و شبکه های اجتماعی، با اسم و عنوان دانشگاهی حضور فعال داشته باشیم  و با بصیرت و کلامی نرم و عالمانه به مردم و مدیران، مشاوره دهیم تا بتوانند با آرامش، قوت و قدرت، تصمیم بگیرند.
باید توجه داشته باشیم که بدخواهان و نظام سلطه و رسانه های آنها به دنبال یاس و ناامیدی ملت بزرگ و قهرمان ایران هستند تا به هر طریق ممکن اقتصاد و اقتدار ملی ما را بشکنند. باید این بار ثابت کنیم ما ملت و جوانانی خستگی ناپذیر و سلحشور داریم.
مقابله با شایعه پراکنی و منفی بافی­ها
وی تصریح کرد: ما اساتید و دانشجویان باید در مقابل شایعه پراکنی و منفی بافی و جنگ روانی بدخواهان ایران و ایرانی در داخل و خارج ایستاده، موفقیت ها و پیروزی های بسیار -که حاصل سالها تلاش پیشروان علم و رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده است- را یاد آور شویم.
برخورد جدی قضایی با محترکین و سودجویان
وی در پایان اشاره نمود باید از مراجع مسئول و قضایی بخواهیم کسانی که مواد مورد نیاز فعلی جامعه را احتکار و خاین به ایران و ایرانی هستند را شناسایی و بدون تعلل به اشد مجازات برسانند.
گفتنی است در این جلسه، موضوعات مطرح شده، توسط مدیران فرهنگی دانشکده ها  و اساتید به صورت مجازی و LMS، مورد بحث و گفت گو قرار گرفت و راهکارهای اجرایی بیان و مقرر گردید که اساتید در حدّ توان خود در این راستا با جرات تلاش نمایند و طرح های خود را ارائه دهند.
در ادامه این جلسه، مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی در وضعیت پیش آمده توسط مدیران فرهنگی بررسی شد. در انتها نیز همگی برای دفع و رفع این بلا، دعا و توسل نمودند.
لازم به ذکر است جلسات آتی معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران فرهنگی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت مجازی و از طریقLMS  برگزار خواهد شد.


 
دفعات مشاهده: 14705 بار   |   دفعات چاپ: 981 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد