[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: چهارشنبه مورخ 18 مهر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1401/8/10 | 

طاهره هاشمی دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع، از رساله خود با عنوان «مدل­سازی قراردادهای هماهنگی در زنجیره تأمین حلقه بسته محصولات غذایی تازه با در نظر گرفتن خودخوری کالایی»‏‎ ‎به راهنمایی آقای دکتر تیموری ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۰ دفاع خواهد نمود‎.

شماره دانشجوئی: ۹۵۸۷۱۰۷۸
نشانی الکترونیکی: hashemi_۹۶۱yahoo.com
استاد راهنما:  آقای دکتر ابراهیم تیموری
استاد مشاور: خانم دکتر فرناز برزین‌پور
اساتید داور داخلی: آقای دکتر میرسامان پیشوایی- آقای دکتر محمدرضا غلامیان
اساتید داور خارجی:  آقای دکتر مسعود ربانی- آقای دکتر بهروز کریمی
زمان دفاع: ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱- ساعت ۷:۳۰ کلاس ۳۰۱ ( طبقه سوم دانشکده)

چکیده:
بازار فروش محصولات غذایی تازه در سالهای اخیر رشد یافته و بخش مهمی از توسعه اقتصادی شده است. تازگی محصول به عنوان یک مزیت رقابتی در بازار خرده‌­فروشی مطرح شده و رفتار مشتریان در بازار متاثر از پارامترهایی از قبیل قیمت و میزان تازگی محصول است. خرده­‌فروشان، اغلب با چالش حضور همزمان محصولات جدید و قدیمی در قفسه­‌ها مواجه هستند که می­‌تواند اثر منفی بر سودآوری و میزان ضایعات داشته باشد. آنان برای اثرگذاری بر انتخاب مشتریان از سیاست تمایز قیمت استفاده می­‌کنند که منجر به رقابت داخلی بین محصولات بر اساس سن و قیمت آن­ها می‌­گردد. تصمیمات قیمت­‌گذاری بر تقاضای بازار، حجم فروش و در نتیجه سود خرده‌­فروش و اعضای بالادستی زنجیره تامین تاثیرگذار است. این در حالیست که خرده­‌فروشان و سایر اعضای زنجیره بعنوان موجودیت­‌های مستقل، در قالب یک زنجیره تامین غیرمتمرکز به تصمیم­‌گیری پرداخته و هر یک از آنها به دنبال بیشینه‌­سازی سودآوری خود هستند. چنانچه تصمیمات مختلف با یک رویکرد متمرکز اتخاذ شود، می­‌تواند منجر به افزایش سودآوری کل زنجیره و کاهش ضایعات گردد. ارائه طرح­‌های انگیزشی در قالب قراردادهای هماهنگی راهکاری جهت تشویق اعضای زنجیره به اجرای تصمیمات بهینه رویکرد متمرکز و در نتیجه افزایش سودآوری کل زنجیره تامین و هر یک از اعضای آن است.
در این رساله، به مدل­سازی قراردادهای هماهنگی در زنجیره تامین حلقه بسته محصولات تازه با در نظر گرفتن خودخوری کالایی پرداخته شده است. در این راستا، مفاهیم بازار بخش‌­بندی­‌شده، حضور مشتریان تخفیف­‌گرا، فعالیت­های پیشبرد فروش و سناریوهای اثرگذاری آنها بر تقاضای محصولات در مسائل مختلف مورد بررسی قرار گرفته­‌اند. در هر مسئله، سه رویکرد تصمیم‌­گیری غیرمتمرکز، متمرکز و هماهنگ با هدف بهینه­‌سازی سود زنجیره تامین و اعضای آن مورد مطالعه قرار گرفته و قرارداد هماهنگی بر مبنای بازگشت محصولات منقضی و پرداخت غرامت عدم فروش محصولات از سوی تولیدکننده به خرده­‌فروش طراحی شده است. مدل­های ریاضی با رویکرد تحلیلی حل شده و با استفاده از مثال­های عددی مختلف و همچنین داده‌­های واقعی زنجیره تامین شیر فراپاستوریزه پگاه اراک مورد ارزیابی قرار گرفته‌­اند. نتایج نشان می­‌دهند که قرارداد هماهنگی ارائه شده می­‌تواند منجر به افزایش سود اقتصادی کل زنجیره و اعضای آن شده و همچنین میزان محصولات بازگشتی و ضایعات زنجیره را نیز کاهش دهد.

کلیدواژه ها: زنجیره تامین محصولات غذایی تازه | قراردادهای هماهنگی | خودخوری کالایی | زنجیره تامین حلقه بسته |
دفعات مشاهده: 1327 بار   |   دفعات چاپ: 183 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4665