[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: رویداد حفظ دارایی فکری وزارت عتف در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: 1403/4/20 | 
رویداد حفظ دارایی فکری وزارت عتف در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد


رویداد حفظ دارایی فکری با همکاری معاونت فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ۱۹ تیرماه با حضور دکتر محمد علی‌نژاد (معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف) و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید بهرامی برگزار شد.
در این مراسم، که با هدف افزایش آگاهی و ارتقای سطح دانش جامعه در زمینه مالکیت فکری  برگزار شد، دکتر بوترابی (معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران)، به نمایندگی از دکتر یونسیان (رئیس دانشگاه) حضور داشتند و ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه بر اهمیت حفظ و حمایت از مالکیت فکری در توسعه علمی و فناوری کشور تأکید کرد و گفت: کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی، دستاوردهای تحقیقاتی را به دانش فنی و تولید انبوه تبدیل می‌کنند تا بتوانند از آن به عنوان منبع ایجاد ثروت و قدرت استفاده کنند.

 

دکتر بوترابی افزود: این نشان می‌دهد که عامل کلیدی موفقیت این کشورها تبدیل دستاوردهای علمی به محصولات و خدمات تجاری موفق است. به طور خلاصه، آنها قادر هستند تا با تبدیل نوآوری های علمی به دانش فنی و تولیدات انبوه، ارزش اقتصادی و سیاسی زیادی خلق کنند.
وی ادامه داد: این موضوع برای کشور ما ایران نیز بسیار مهم است تا بتوانیم پتانسیل‌های علمی و فناورانه خود را به نحو مناسبی به ثروت و قدرت تبدیل کنیم. بنابراین نیاز داریم تا زنجیره ارزش را از پژوهش تا تولید و بازار به طور کامل طی کنیم و همچنین سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.
در ادامه پیام تصویری دکتر زلفی گل (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری)، پخش شد که در آن  بر اهمیت مالکیت فکری و ثبت اختراعات تاکید نموده بود. وزیر علوم در این پیام گفت: مالکیت‌های فکری، زمینه خلق نوآوری را ایجاد می‌کنند و هر چقدر دایره و محیط دستاوردهای علمی پژوهشی بیشتر باشد عمق و اثربخشی بیشتری دارد.
دکتر زلفی گل گفت: بهترین دوران خلاقیت و نوآوری در سنین جوانی است و شرکت‌های نوآور و فناور می‌توانند بستر شغلی خوبی برای افراد تحصیل کرده باشد.
وزیر علوم اضافه کرد: باید نظام انگیزشی را ایجاد کنیم تا افرادی که توانمندی تولید علم را دارند این کار را انجام دهند و علم خود را منتشر و در معرض استفاده جامعه بشریت قرار دهند. وی افزود: با علم و دانش می‌شود کارهایی را انجام داد که هم اصول توسعه پایدار محقق شود، هم ثروت و امید به زندگی را افزایش دهد.

 

در ادامه این رویداد، دکتر محمد علی‌نژاد (معاون فناوری و نواوری وزارت عتف)، با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: ما وقتی از دانشگاه نسل ۴ و ۵ یاد می کنیم با دانشگاهی سروکار داریم که مسئولیت اجتماعی می‌پذیرد و به دنبال حل مسائل و نیازهای کشور است. دانشگاهی که کارآفرینی و تولید علم دارد و مسیر حرکتش برای برطرف کردن مسائل کلان کشور، دانش‌بنیان باشد. بخش عمده‌ای از اقتصاد، توسط دانش‌بنیان محقق خواهد شد که اقتصادی پایدار است و می‌تواند توسعه آن ماندگار و مرجعیت برای کشور باشد.
وی در ادامه افزود: دانشگاه نسل ۴ و ۵ دانشجویانی پرورش می‌دهد که  مهارت و تولیدات علمی و خط فناوری خوبی دارد و می‌تواند نیازهای کشور را برطرف کند و استاد، کلیدی‌ترین عنصر این دانشگاه است که می‌تواند این جریان‌سازی را انجام دهد و حلقه اتصال ما‌بین خلق و فناوری باشد.

 

دکتر علی نژاد گفت: مبدا نوآوری اساتید هستند و اقتصاد دانش‌بنیان همین دارایی‌های فکری و بحث مالکیت فکری است یعنی اگر بخواهیم وارد بازار تجاری‌سازی و فناوری شویم و تولید محصول داشته باشیم، قطعا باید اولین گامی که برمی‌داریم حفظ دارایی‌های فکری باشد. ما باید از دارایی‌های ویژه‌ای که دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی دارند حفاظت و سعی کنیم آنها را مبنای یک کار تجاری و تولید اقتصادی قرار دهیم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف گفت: دبیرخانه‌ای در پارک علم و فناری البرز ایجاد کردیم چرا که پارک علم و فناوری البرز در این زمینه سابقه خوبی داشته و دوره‌های آموزشی‌ و کارهای مخلتفی در حوزه ارزش‌گذاری، مالکیت فکری و... انجام داده است. پارک علم و فناوری البرز با کمک معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف  می‌تواند به رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها در کشور کمک کند.

 

در ادامه این رویداد، مهندس عباسی (مدیر پارک علم و فناوری استان البرز)، به معرفی، وظایف و اقداماتی که در پارک علم و فناوری استان البرز انجام شده، پرداخت.
در ادامه از نسخه اولیه سامانه مالکیت فکری با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، رونمایی شد.
در این سامانه تمامی موارد، اعم از ثبت اختراع، پیگیری حمایت‌ها و آموزش‌ها و غیره قرار دارد.
پایان‌بخش این رویداد برگزاری دو کارگاه در حوزه مالکیت فکری و حمایت بین‌المللی از اختراع بود.

دفعات مشاهده: 418 بار   |   دفعات چاپ: 40 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4657