[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛

هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران از نشست مدیران آزمایشگاه‌های شرق و جنوب شرق تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1403/5/21 | 
میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران از نشست مدیران آزمایشگاه‌های شرق و جنوب شرق تهران


 
نشست مدیران آزمایشگاه‌های شرق و جنوب شرق تهران، روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران و در سالن نشست‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.
شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، وابسته به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برگزارکننده این نشست بود.

در این نشست ابتدا دکتر طالبی توتی (معاون پژوهشی و تعاملات صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران)، به شرکت‌کنندگان در نشست خیر مقدم گفت. وی با تاکید بر لزوم مردمی شدن و دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر یک درصد اقتصاد کشور ما دانش‌بنیان است که فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته دارد.

 

وی افزود: مردمی شدن اقتصاد به معنای ارتقا و حفظ سرمایه‌های انسانی است که تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع می‌تواند نقش کلیدی در جذب و حفظ نخبگان در دانشگاه‌ها و جلوگیری از فرار مغزها داشته باشد.
معاون پژوهشی و تعاملات صنعتی دانشگاه با اشاره به اینکه اکنون بودجه دانشگاه‌ها متکی به بودجه دولتی است تصریح کرد: اگر اقتصاد دانش‌بنیان را جدی بگیریم و دانشگاه‌ها از بودجه دولتی، جدا و در مقابل به بودجه‌های صنعتی متکی شوند، دانشگاه‌ها می‌توانند به ماموریت‌های خود- که مبتنی بر ظرفیت آنها تعریف شده- عمل نمایند.
دکتر طالبی توتی با تصریح بر لزوم فعال کردن سامانه آزمایشگاه‌های مرجع در کشور، گفت: یکی از مزایای آزمایشگاه‌های مرجع، این است که از موازی‌کاری تا حدی جلوگیری می‌کنند چون می‌توان آنها را رصد کرد.
وی سپس در گزارش کوتاهی از عملکرد دانشگاه در حوزه معاونت پژوهشی، به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای گرنت آزمایشگاه‌های مرجع در دانشگاه علم و صنعت ایران و اختصاص و تعریف ۷ گرنت در این دانشگاه اشاره کرد و در خاتمه آرزو نمود دانشگاه علم و صنعت ایران، میزبان خوبی برای این نشست باشد.

 

در ادامه این نشست، دکتر ملکی (مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران) سخنرانی و گزارشی از عملکرد آزمایشگاه مرجع دانشگاه، دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه و خریدهای اخیر انجام شده ارائه نمود.
 

پس از آن مهندس نسب (دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی (Labsnet) معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری)، به تبیین سابقه و نحوه شکل‌گیری Labsnet و گزارش عملکرد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پرداخت.
وی با اشاره به اینکه این شبکه، آزمایشگاه‌های حوزه پژوهش، صنعت، ایمنی، خدمات آزمایشگاهی و بخش پژوهش خدمات پزشکی را در کنار هم گرد آورده است، گفت: اکنون بالغ بر ۱۷۰۰ مجموعه آزمایشگاهی در LAbsnet حضور دارند و هر روز به تعداد انها اضافه می‌شود.مهندس نسب تاکید کرد: شبکه آزمایشگاهی تلاش کرده با ایجاد زیرساختی تعاملی و هم‌افزا، با شناسایی، ارزیابی و به اشتراک‌گذاری امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاه‌های سراسر کشور، مسیر را برای دسترسی بهتر جامعه متقاضی از متخصصان، پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران به خدمات آزمایشگاهی، فراهم کند.
وی افزود: این شبکه در کنار به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها، با ارزیابی سالیانه مراکز آزمایشگاهی در راستای حمایت از توسعه توانمندی‌ آزمایشگاهی کشور و کمک به ارتقای این مراکز، تلاش می‌کند ضمن شناخت نقاط ضعف، قوت و چالش‌های آزمایشگاه‌ها، زمینه را برای ارتقای کیفی و کمی خدمات آزمایشگاهی فراهم کند.برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و بازدید از سایت ۱ و ۲ آزمایشگاه مرجع مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران، از دیگر بخش‌های این نشست بود.

 

گفتنی است لبزنت نام شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که تحت نظر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اداره می‌شود. این شبکه با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف در دسترس است.
از خدمات این شبکه، اختصاص تخفیفاتی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر کشور، دانشجویان دکتری و پژوهشگران پسا دکتری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع کشور و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و سایر پژوهشگران را می‌توان نام برد.

 
دفعات مشاهده: 903 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4661