[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛

هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سی و هشتمین همایش اولیاء، ویژه اولیای دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳ دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: 1403/7/24 | 
سی و هشتمین همایش اولیاء، ویژه اولیای دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳
دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد


مرکز مشاوره و سبک زندگی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و در راستای تحقق شعار «دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه دوستدار خانواده»، روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳، سی و هشتمین همایش اولیاء را ویژه اولیای دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳ دانشگاه، در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع همایشی امام رضا (ع) دانشگاه برگزار کرد.
 

در ابتدای این همایش، دکتر یونسیان (رئیس دانشگاه)، ضمن عرض خیرمقدم با اشاره به سابقه دانشگاه علم و صنعت ایران و افتخارات آن گفت: این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است. سنگ بنای اولیه این دانشگاه در سال ۱۳۰۸ و با نام اولیه مدرسه صنعتی دولتی گذاشته شده و اولین فارغ‌التحصیل آن مرحوم مهندس نیو بودند که بنیانگذار چند صنعت در کشور ما از جمله صنایع نساجی، شیشه، چای و ضرابخانه می‌باشند.
دانشگاه علم و صنعت ایران در طی ۹۵ سال فعالیت، خدمات چشمگیری به کشور داشته و افراد تاثیرگذار زیادی در این دانشگاه پرورش یافتند. این دانشگاه امروز در صنایع مهمی همچون ماهواره، کامپوزیت، توربین‌های گازی، ازدیاد برداشت نفت، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی، شهرت دارد.
 

به عنوان مثال، در حوزه ماهواره بالغ بر ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و چهار ماهوار موفق در این دانشگاه طراحی شده که ماهواره چهارم به نام ظفر ۲، در شش ماهه دوم سال جاری در نوبت پرتاب قرار دارد.
دکتر یونسیان در ادامه افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران، در صنعت حمل و نقل نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. از جمله دو دانشکده مهندسی راه‌آهن و مهندسی خودرو، نه تنها در کشور، بلکه در خاورمیانه، منحصر به فرد می‌باشد.
دانشگاه علم و صنعت ایران، همچنین تعداد زیادی از مدیران تراز اول کشور که در سطح کلان کشور فعال و زبانزد هستند، همگی از پرورش یافتگان این دانشگاه می‌باشند.

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره داشت: تربیت دانشجویان مهارت‌ورز با قابلیتهای کاربردی از خصوصیات اصلی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌باشد به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، یکی از بالاترین نرخ جذب در صنعت را دارند.
وی به معرفی دستاوردها و افتخارات اخیر دانشگاه علم و صنعت ایران از جمله کسب رتبه اول قراردادهای صنعتی در بین دانشگاه‌های سراسر کشور، رتبه اول انتشار مقالات بین‌المللی و کسب رتبه ۳۵۰ دانشگاه‌های جهان در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی توسط دانشگاه علم و صنعت ایران اشاره کرد.
تبیین انتظارات دو طرفه دانشگاه و اولیاء برای ارتقای وضع موجود، اشاره به امکانات دانشگاه در حوزه تربیت بدنی همچون استخر، زمین تنیس، استادیوم فوتبال، سالن بدنسازی مجهز و امتیازات خاص، برای دانشجویان سرآمد از دیگر محورهای صحبت‌های رئیس دانشگاه بود و تاکید داشت: دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاهی خانواده دوست و خانواده محور است و دانشگاه به همه ابعاد پرورشی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی دانشجویان اهمیت می‌دهد.

 

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) ضمن خیرمقدم به اولیاء، توضیحاتی در مورد خصوصیات رفتاری نسل‌ Z و تفاوت آن با نسلX  ارائه نمود و نکات مهمی را از حیث فرهنگی و در موضوع اختلالات سازگاری اندیشه، با خانواده دانشجویان در میان گذاشت.
وی تصریح کرد: انصافأ وضعیت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران بسیار بهتر از دانشگاه‌های دیگر است ولی باید خانواده‌ها هوشیار و نسبت به تغییرات غیر عادی جسمی و روحی فرزندان خود حساس باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی در خصوص ضرورت تعامل هر چه بیشتر اولیاء با دانشگاه گفت: بعنوان پدر و مادر اگر یکسری نشانه‌ها را در فرزندمان دیدیم باید با مرکز مشاوره دانشگاه مطرح کنیم و در این امور مرکز مشاوره را امین خود بدانیم و بر همدلی اولیاء با فرزندان خود و نظارت درست بر آنها تاکید کرد.
 

در ادامه دکتر جلیلی صدرآباد (مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی)، به گزارش عملکرد این مرکز در دانشگاه پرداخت و خط‌ مشی این مرکز را تاکید بر پیشگیری معرفی کرد. وی گفت: در مرکز مشاوره، ما اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه را از لحاظ برگزاری اردو، جشن، برگزاری کارگاه و... داریم و سعی داریم با دانشجویان ارتباط نزدیکتری داشته باشیم.
همچنین دکتر جلیلی صدرآباد از والدین خواست با راه‌های ارتباطی که در نظر گرفته شده، ارتباط بیشتری با دانشگاه داشته باشند.
برگزاری پنل پرسش و پاسخ، اقامه نماز در مسجد دانشگاه و صرف ناهار پایان بخش این مراسم بود.
 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه، می‌توانند به آدرس: moshavereh.iust.ac.ir مراجعه نمایند.

 
دفعات مشاهده: 235 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4665