[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛

هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و صنعت ایران؛ جشن معارفه دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳ برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: 1403/7/25 | 
با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و صنعت ایران؛ جشن معارفه دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳ برگزار شد
 

گردهمایی بزرگ دانشجویان جدیدالورود کارشناسی، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت عتف و معاونین ایشان، رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه و دانشجویان جدیدالورود کارشناسی، بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع همایشی امام رضا (ع) دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود ملی و فیلم معرفی دانشگاه، دکتر یونسیان (رییس دانشگاه) با تبریک به دانشجویان نو ورود و خیر مقدم به مهمان ویژه این همایش (دکتر حبیبا- معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان)، به دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۳ دانشگاه گفت: رقابت سنگینی را پشت سر گذاشتید و الحمدالله در دانشگاه بسیار خوبی پذیرفته شدید.

 

دکتر یونسیان: دانشگاه علم و صنعت ایران، یک فرصت است، به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در صنعت کار کنند
رئیس دانشگاه در ادامه به معرفی تاریخ تاسیس و تبیین افتخارات دانشگاه علم و صنعت ایران پرداخت و به بنیانگذاری صنایع متعدد مانند ضرابخانه، سیمان، نساجی، سرامیک و... توسط دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در کشور اشاره کرد. وی گفت: در ۲۰ سال اخیر، دانشگاه علم و صنعت ایران مولد طراحی و ساخت اولین ماهواره دانشگاهی و تحقیقاتی کشور بوده که اولین ماهواره با نام نوید علم و صنعت، در سال ۱۳۹۰ به فضا پرتاب شد. وی افزود: پس از آن دانشگاه علم و صنعت ایران، ۴ ماهواره دیگر طراحی و ارائه نمود که آخرین آن با نام ظفر ۲، با دقت تصویربرداری ۱۶.۵ متر، تا پایان سال جاری به فضا پرتاب می‌شود. همچنین دانشگاه علم و صنعت ایران، نخستین توربین ملی ۲۵ مگاواتی را بالغ بر ۳۰ سال پیش طراحی و توسعه داده است. در صنعت ریلی نیز واگن ملی مترو در دانشگاه علم و صنعت ایران به طور مشترک با جهاد دانشگاهی طراحی شده است.

 

رئیس دانشگاه سپس به ارائه آماری از افتخارات دانشگاه در حوزه پژوهش پرداخت و به مقایسه تعداد مقالات منتشر شده در نمایه اسکوپوس و برتری این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با دو دانشگاه همتراز فنی مهندسی تهران، همچنین رتبه برتر دانشگاه در زمینه‌های ارتباط با صنعت، قراردادهای صنعتی خاتمه یافته، پایان‌نامه‌های مرتبط با قراردادهای صنعتی، مبلغ کل قراردادهای صنعتی و سرانه مقالات اساتید در پایگاه استنادی جهان اسلام اشاره کرد.
دکتر یونسیان با بیان این مطلب که در سال ۲۰۲۳، دانشگاه علم و صنعت ایران با دارا بودن ۷۰ استاد در لیست محققان پر استناد ۲ درصد برتر جهان، برترین دانشگاه صنعتی کشور است، افزود: در رتبه‌بندی تایمز، رتبه دانشگاه علم و صنعت ایران در ۴ سال پیاپی در حال بهبود است و مطابق اعلام نتایج رتبه‌بندی ۲۰۲۵ تایمز، دانشگاه علم و صنعت ایران در زمره یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان قرار دارد.
دکتر یونسیان در بخش دوم سخنان خود، با تاکید بر ضریب بالای ارزش زمان در دوران دانشجویی، به دانشجویان نوورود گفت: گاهی ارزش لحظات، نسبت به کل عمر، ضریب بالاتری پیدا می‌کند و این باعث هوشیاری است. وی به دانشجویان توصیه کرد از همه لحظات دوران دانشجویی خود، به خوبی و هدفمند استفاده کنند و در کنار علم‌آموزی، مهارت‌آموزی داشته باشند.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران، یک فرصت است به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در صنعت کار کنند و برای همه دانشجویان نوورود دانشگاه آرزوی سلامت و موفقیت نمود.
رونمایی از سامانه نگارستان دانشگاه علم و صنعت ایران
دومین سخنران این مراسم، دکتر حبیبا (معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان) بود. دکتر حبیبا که پیش از ورود به سالن همایش، در مقبره شهدای گمنام دانشگاه به ارواح شهیدان ادای احترام کرده و سپس ساختمان جدید مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه را رسماً افتتاح کرده بود؛ پیش از آغاز سخنرانی خود، «سامانه نگارستان دانشگاه علم و صنعت ایران» را رونمایی کرد. این سامانه متعلق به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و برای تجمیع اطلاعات تمام فعالیتهای فرهنگی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان طراحی و راه‌اندازی شده است.

 

دکتر حبیبا: شما دانشجویان، دانشمندان آینده کشور و جهان هستید. ایران را بسازید که ایران به شما دل بسته است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در آغاز سخنان خود با تبریک به نودانشجویان گفت: اگر امروز در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و دنیا پذیرفته شده‌اید، به واسطه تلاش‌ها و زحمات شما، حمایت خانواده‌ها و لطف و عنایت خداست. وی ابراز امیدواری کرد این دانشجویان قدر نعمتی که به آنها داده شده را بدانند و از فرصت دانشجویی، به بهترین شکل استفاده کنند و در آینده، از اثرگذاران عرصه علم و فناوری و دانش در کشور و جهان باشند.
دکتر حبیبا با بیان این مطلب که انسان، بما هو انسان، باید اثرگذار باشد، خطاب به نودانشجویان گفت: باید به نحوی درس بخوانید که اثرگذاری شما نه تنها برای کشور بلکه برای کل جهان باشد. علم هیچ مرزی ندارد و تمام گیتی زیر تلاش و همت‌هایی است که شما در آینده به ثمر می‌رسانید. وی با بیان این مطلب که دانشگاه محل شکل‌گیری شخصیت و هویت دانشجو است، به آنها توصیه کرد قدر لحظه به لحظه دوران دانشجویی را بدانند و تنها به درس خواندن اکتفا نکنند. وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه، هم درس بخوانید، هم ورزش کنید، هم تفریح داشته باشید و هم با برنامه به فضای مجازی ورود کنید.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه علم بما هو علم، نور است و نور پاک است، گفت: شما دانشجویان در پاکی‌ها، غور و شنا می‌کنید و چه چیزی بهتر از اینکه انسان در پاکی‌ها تفکر کند و با هدف عالی، در کشور خود اثرگذار باشد.
معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه شما دانشجویان، دانشمندان آینده کشور و جهان هستید، افزود: شما باید ایران را بسازید و ایران به شما دل بسته است. فرصت را غنیمت شمارید و این نعمتی که خدا به شما ارزانی کرده تا در یکی از بهترین دانشگاه‌ها درس بخوانید را قدر بدانید.
دکتر حبیبا گفت: ایران منتظر نوآوری‌ها، اختراعات و ابداعات شما دانشجویان و آینده‌سازان کشور در سطح بین‌المللی است و در خاتمه به دانشجویان توصیه کرد زبان انگلیسی و یا یکی از زبان‌های روز دنیا را همچون زبان مادری، به خوبی بیاموزند تا بتوانند تحقیق و نوآوری خود را به دنیا نشان دهند و نیز توصیه استاد خود را تکرار کرد که هر روز حداقل یک آیه قرآن بخوانند و در آن تفکر کنند.

 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) و ارائه مطلب توسط دکتر شفیعا و دکتر طلایی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، پخش فیلم معرفی دانشگاه و اجرای برنامه توسط یکی از خوانندگان، دیگر بخش‌های این همایش بود.
پس از پایان جشن معارفه، دانشجویان نماز مغرب و عشاء را در مسجد دانشگاه اقامه و با اتوبوس از دانشگاه عازم راه‌آهن جهت شرکت در اردوی سه روزه معارفه ورودی‌های جدید در مشهد مقدس شدند.

 
دفعات مشاهده: 362 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4665