[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: شنبه مورخ 19 آبان 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: خدمات قابل ارائه و ذی‌نفعان کلینیک صنعتی ::
 | تاریخ ارسال: 1402/11/25 | 

AWT IMAGE خدمات قابل ارائه و ذی‌نفعان کلینیک صنعتی AWT IMAGE
 

یکی از معضلات بزرگ کنونی در کشور، وجود نظام‌های تأمین و تدارک سنتی می‌باشد که اغلب همراه با نوعی عدم هماهنگی و یکپارچگی منجر به افزایش هزینه تمام شده کالا، عدم تحویل به موقع کالاها، افزایش قیمت‌ها و در نهایت افزایش نارضایتی و کاهش عدالت در برخورداری مردم از کالاهای مورد نیاز خود می‌گردد به گونه‌ای که درصد قابل توجهی از هزینه تمام شده کالاها به دلیل همین ناهماهنگی‌های موجود در زنجیره تأمین رخ می‌دهد. بنابراین مطابق فصل سوم نقشه جامع علمی کشور، که موضوع لجستیک و زنجیره تأمین یکی از موضوعات دارای اولویت در حوزه فناوری دانسته است، پیشنهاد ایجاد کلینیکی به همین نام ارائه می‌گردد. با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری لجستیک و زنجیره تأمین در کشور، این کلینیک توانایی و پتانسیل تعامل با طیف گسترده‌ای از صنایع اعم از صنایع بزرگ (همچون صنایع خودروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی و ...) و همچنین صنایع کوچک و متوسط مرتبط با آنها را داشته و اثرگذاری قابل توجهی در کشور خواهد داشت. بر این اساس خدمات قابل ارائه این کلینیک به شرح زیر می‌باشد.

- شرح خدمات پژوهشی

با عنایت به ارزش افزوده امور پژوهشی در کسب و کارهای مختلف که موجب بهبود و یا ایجادکننده یک راه و روش نو برای پویایی و حرکت می‌باشد، یکی از فعالیت‌های کلینیک صنعتی لجستیک و زنجیره تأمین ارائه خدمات پژوهشی است.

خدمات پژوهشی کلینیک صنایع علاوه بر علاقمندان، شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی یک امر پژوهشی، فعالیت‌های مختلف پژوهشی دانشجویی را نیز در بر می‌گیرد.

در تمامی موارد گفته شده کلینیک از طریق اعضای خود (حقیقی و حقوقی) پاسخگوی نیازهای مشتریان خواهد بود.

از اهداف اصلی این کلینیک ارائه خدمات با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر، هزینه کمتر، اعتمادزایی، سهولت و جلب رضایت مشتریان است.

از مهمترین تخصص‌های قابل ارائه عبارتند از:

• بهینه سازی سیستمهای توزیع

 

•  عارضه‌یابی و ارزیابی شبکه‌های لجستیکی

• شبیه سازی سیستم‌های لجستیکی

 

•  طراحی شبکه‌های زنجیره تأمین

• تجزیه و تحلیل شبکه‌های حمل و نقل

 

•  زمانبندی سیستم‌های حمل و نقل

• مدیریت لجستیک بنادر و پایانه‌های حمل و نقل

 

•  مدیریت و برنامه‌ریزی تقاضا

• مدیریت درآمد و هزینه‌ها

 

•  برنامه ریزی فروش و مدیریت بازار

• طراحی انبار و عملیات آن

 

•  مدیریت موجودی در زنجیره تامین

• مدیریت تدارکات

 

•  لجیستک بحران در حوادث غیرمترقبه

• طراحی محصول جدید

 

•  طراحی کارخانه و سیستم

• زمان سنجی و برنامه‌ریزی تولید

 

•  آنالیز و توجیه طرح‌های اقتصادی

• استراتژی تولید و خدمات

 

•  فناوری اطلاعات

 

- شرح خدمات مشاوره‌ای

همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها توان اجرایی تمام فعالیت‌های شرکت را بدون مشاوره با افراد خبره، ندارند. این کلینیک این امکان را فراهم آورده که ضمن جذب افراد مجرب و با دانش، جویندگان چنین خدماتی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، با اعتماد و کمترین هزینه، خدمات مشاوره‌ای خود را دریافت نمایند.

این کلینیک خدمات مشاوره‌ای را از طریق اعضای حقیقی و حقوقی خود ارائه خواهد کرد.

-شرح خدمات آموزشی

با عنایت به اهمیت مقوله آموزش در ارتقاء و پیشبرد اهداف و توانایی‌های یک شرکت و کارکنان آن، کلینیک صنعتی لجستیک و زنجیره تامین در نظر دارد با ارائه خدمات آموزشی در زمنیه‌های مختلف گامی در جهت ارتقاء سطح کیفی کاربران خود بردارد. آموزش‌های مرکز شناسایی و رفع موانع صنایع به صورت مجازی، حضوری و یا آموزش در محل سازمان قابل ارائه می‌باشد.

  •  آموزش مجازی:

این آموزش برای آن دسته از کاربرانی فراهم شده است که امکان حضور در مکان آموزش را ندارند.

  •  آموزش حضوری:

برخی از خدمات آموزشی این مرکز به صورت حضوری در قالب کلاس‌های آموزشی طبق تقویم آموزشی و یا در صورت درخواست طبق پیشنهادات کاربران در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

  • آموزش در محل سازمان یا شرکت متبوع:

افراد و یا صاحبان صنایعی که تمایل به برگزاری آموزش‌های مرکز در محل سازمان یا شرکت خود را دارند، می‌توانند از خدمات آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.

این کلینیک خدمات آموزشی را از طریق اعضای حقیقی و حقوقی خود ارائه خواهد کرد.

-شرح سایر خدمات

در کلینیک صنعتی لجستیک و زنجیره تأمین علاوه بر خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، خدمات دیگری در جهت نیاز کاربران قابل ارائه می‌باشد.

یکی از این خدمات، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز می‌باشد. شرکتها می‌توانند تامین نیروی کار متخصص مورد نیاز خود را به ما بسپارند.  همچنین اگر افراد در زمینه‌ای متخصص بوده و جویای کار می‌باشند، می‌توانند از کلینیک صنایع کمک بگیرند.

از دیگر خدمات این کلینیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

•    طراحی خطوط تولید

•    طراحی سایت‌های اختصاصی

•    کاریابی

•     ...

در تمامی موارد گفته شده کلینیک از طریق اعضای خود (حقیقی و حقوقی) پاسخگوی نیازهای مشتریان خواهد بود.

-ذینفعان کلینیک صنعتی

این کلینیک در راستای ارتباط و همکاری خود با دانشگاه به عنوان یکی از ذینفعان اصلی این مرکز، موضوعات محوری زیر را مورد نظر قرار داده است:

۱- کمک به حل مسائل کشور در رابطه با معضلات زیربنایی لجستیک و زنجیره تامین با بکارگیری پژوهشهای جهت دار و هدفمند و اجرای طرح های تحقیقاتی بدیع

۲-کمک به ایجاد فرصت اشتغال فناورانه و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه در فعالیتهای فناورانه

۳- ارتقای نام و برند دانشگاه در جایگاه حمایت از صنعت

۴- تاثیرگذاری عملیاتی و موثر بر صنعت و کمک به شکل‌گیری اقتصاد فناوران

۵- افزایش حضور اجتماعی و تعاملات موثر دانشگاه در سطح جامعه

همچنین ارزش افزوده این مجموعه فعالیتها برای بخشی از بازار هدف به شرح زیر می باشد:
 

 جدول ۳- بازارهای هدف کلینیک لجستیک و زنجیره تامین

بازار هدف

خدمات قابل ارائه

اهمیت و شرح نیاز کشور یا صنایع مرتبط در این حوزه

شرکت‌های تجاری و بازرگانی  (صادرات و واردات)

طراحی نظام جامع لجستیک و زنجیره تأمین با رویکرد ملی و بین‌المللی

در راستای بند ۹-۲ اولویت‌های پژوهشی و فناوری کشور مصوب دبیرخانه شورای عالی عتف

زنجیره‌های تأمین انرژی (برق، نفت و گاز و پتروشیمی، انرزی‌های نو)

طراحی زنجیره‌های تأمین مقاوم در برابر تغییرات کلان اقتصادی و تحریم‌ها

با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی

لجستیک درون/برون شهری

تأمین منابع مالی پایدار و درآمدزایی در حوزه لجستیک و زنجیره تأمین مطابق با الگوهای اقتصاد مقاومتی

با توجه به ضرورت نگرش به اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌‌زا

لجستیک بین‌الملل

ایجاد مزیت در بازار جهانی بر مبنای تحلیل بازار، دسته‌بندی مخاطب، تولید برون سرزمینی مبتنی بر لجستیک برون مرزی

دور زدن تحریم‌ها و استفاده از مزیت‌های رقابتی همسایگان

صنایع کشاورزی

کاهش قیمت تمام شده کالای نهایی با ایجاد زنجیره تأمین و تولید و افزایش سهم دریافتی کشاورزان از زنجیره

با توجه به لزوم بهره‌وری عملیاتی در کشور و ایجاد اشتغال پایدار

صنایع خرده‌فروشی (صنعت توزیع و پخش کالا، خودروسازی و...)

ارتقاء نظام پخش و توزیع کالا به صورت تخصصی با هدف کاهش حمل و نقل درون شبکه‌ای  و ارائه راهکار برای بهبود این سازمانها

با توجه به استفاده بهینه از منابع داخلی در شبکه حمل و نقل کشور

صنایع سلامت، ایمنی و بهداشت

ایجاد زنجیره ارزش خدمات سلامت و بهداشت

ارتقای سیستم‌های سلامت و بهداشت در کشور با استفاده بهینه از منابع و ساختارها

سیستم‌های پدافند غیر عامل

طراحی و بهینه‌سازی زنجیره‌های تأمین امداد و نجات جهت مقابله با بحران و کنترل شرایط اضطراری

با توجه به نیاز به پدافند غیرعامل سیستماتیک در کنترل بحرانهای طبیعی مختلف اعم از زلزله، سیل، توفان و ...

خدمات شهری و عمومی:

شهرداری‌ها و سازمان محیط زیست

توسعه زنجیره‌های تأمین پایدار و سبز با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی

با توجه به اهمیت در نظرگیری شرایط زیست محیطی و پتانسیل‌های نیروی انسانی در کشور

شبکه‌های مالی و اداری (بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی)

بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین جهت مدیریت ریسک و اختلال زنجیره‌های تامین همچون ابر داده‌ها، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین

افزایش سرعت عملیاتی در سیستم‌های اداری و مالی که خود منجر به افزایش بهره‌وری سازمانی می‌گردد.

 

     AWT IMAGEبرگشت به صفحه قبلAWT IMAGE  
دفعات مشاهده: 296 بار   |   دفعات چاپ: 56 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4665